zaterdag 14 juli 2012

Music: Lp's



Sinds de buurman van zijn platenspeler af moest en die aan mijn ouders gaf ben ik helemaal gek op lp's en de  oude muziek die er opstaat. Elke rommelmarkt waar ik kom moet ik zeker een kijkje nemen in de bak met oude LP's en singles.


Mijn favoriete nummers zijn van ABBA, Het is zo vrolijk maar ook dramatisch en herkenbaar.


Al mij ABBA LP's



Dit nummer heb ik ontdekt door het album Voulez- Vous.




Ik wordt hier zo blij van! ^^




Zelfde album, maar dan op de B kant.
Gelukkig zit er geen beeld bij een platenspeler want dat dansje in afschuwelijk... haha!  




Mamma Mia kent iedereen, en is zo leuk! :D



Té leuk, ik moet hier op dansen! 



Wie kent dit nummer van Queen nou niet?



De tekst vind ik eigenlijk echt zo dramatisch, maar het rockt zo goed! :D

Oude Lp's koop je op rommelmarkten, muziekwinkels of kringloop winkels. Vaak voor een heel klein prijsje , ik en mijn moeder kochten bijvoorbeeld 10 LPs voor 1 euro!

Artiesten van nu brengen van hun albums ook op vinyl uit, in de Media Markt zag ik laatst de albums van Adele, De staat en Roel van Velzen die je op vinyl kon krijgen.

Wat is nou'de meerwaarde van vinyl?
Het geluid, vooral als er een klein kraakje in zit is het zo mooi!

Het nadeel is natuurlijk dat je een platenspeler nodig hebt, misschien hebben je ouders er nog een, je kan op rommelmarkten en marktplaats kijken of je er daar een voor een mooie prijs kan kopen.

1 opmerking: